Zadanie nr 1 – Budowa kanalizacji sanitarnej – Dawidy, Dawidy Bankowe w ramach projektu Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej w Gminie Raszyn nr umowy 272.47.IR.2012.
1.1. Postęp robót.
1.1.1. Roboty wykonane przez wykonawcę robót w okresie sprawozdawczym.
Wykaz zmian projektowych: Do dnia sporządzenia Raportu Kwartalnego podpisano następujące protokoły konieczności.
Wskaźnik wykonania zakresu rzeczowego: Wykonawca wykonał następujące roboty budowlane:
- Zakładane cele.
W ramach zamówienia zaplanowano budowę sieci kanalizacji sanitarnej wraz z przykanalikami Dawidy, Dawidy Bankowe Wartość kontraktu 4 903 072 pln brutto. - Osiągnięte cele.
Cele zostały zrealizowane w całości zgodnie z dokumentacją projektową oraz termin realizacji ustalonym w Aneksie. Protokół Odbioru Robót został sporządzony dn 28.11.2013. Wartość kontraktu nie została przekroczona. W ramach zamówienia wykonano sieć kanalizacji sanitarnej w Dawidach, Dawidach Bankowych. - Wskaźniki wykonania zakresu rzeczowego.
Wykonawca wykonał następujące roboty budowlane:
W zakresie sieci kanalizacyjnej:
Kanał 200mm – 5714,16-kwalifikowane
Kanał 160mm PCV – 821,32 mb-kwalifikowane.
Kanał 160mmPCV – 295,79mb-niekwalifikowane.
Kanał tłoczny 110mm PE – 407,70 mb.-kwalifikowane.
Kanał tłoczny 90 mm PE – 114,2 mb.-kwalifikowane.
INŻYNIER REZYDENT
Do zadań Inżyniera Kontraktu w okresie raportowania należało kierowanie i koordynacja działań całego zespołu a szczególności.
Nadzór nad Projektem i kontrola inwestycji, m.in. nad terminowością wykonywania zobowiązań kontraktowych, egzekwowanie jakości wykonanych opracowań i działań w ramach usług, reprezentowanie SAFEGFE w kontaktach z Klientem, organizacja pracy zespołu i egzekwowanie jakości usług.
- Zapewnienie prawidłowej realizacji zadań wyszczególnionych w SIWZ w zakresie zadań Inżyniera Kontraktu.
- Zatwierdzanie dokumentów takich jak np. Harmonogram rzeczowo finansowym,
- Podejmowanie decyzji dotyczących terminów realizacji Kontraktu.
- Zatwierdzanie kwot do zapłaty w Protokołów Zaawansowania, zatwierdzanie dokumentów – protokołu konieczności dla robót dodatkowych, wniosków obmiarowych wykonania robót oraz sprawozdań okresowych.
- Wydawanie poleceń Wykonawcy Robót.
- Koordynacja i kontrola prac inspektorów nadzoru inwestorskiego.
- Organizacja i przewodniczenie w naradach dotyczących postępu robót, sporządzanie protokołów z narad i przekazywanie ich wszystkim uczestnikom spotkania,
- Opiniowanie i zatwierdzanie dokumentów,
- Identyfikowanie ryzyk – Monitorowanie zagrożeń i ryzyka z określeniem ich źródeł, objawów i podjętych przeciwdziałań;
- Doradztwo i działania wspomagające współpracę z innymi podmiotami zaangażowanymi w realizację Projektu.
- Zapewnienie wykonania zadań inwestycyjnych zgodnie z postanowieniami zawartych umów, w szczególności w zakresie terminu realizacji i wartości Zamówienia
- Rekomendowanie Zamawiającemu wykonania koniecznych robót zamiennych lub dodatkowych oraz przygotowanie niezbędnych do ich zlecenia dokumentów
- Weryfikacja i akceptowanie kompletnej dokumentacji powykonawczej
- Bieżący kontakt z projektantem w okolicznościach wymagających zmian lub dostosowania dokumentacji projektowej do aktualnej sytuacji.
- Nadzorowanie poprawności wprowadzenia podwykonawców do realizacji robót budowlanych
- Udział w rozwiązywaniu wszelkiego rodzaju skarg i roszczeń osób trzecich wynikłych podczas realizacji umowy o roboty budowlane
INSPEKTOR ROBÓT DROGOWYCH
Do zadań inspektora nadzoru robót drogowych w okresie raportowania należało w szczególności:
- Pełnienie funkcji inspektora nadzoru, zgodnie z obowiązującym polskim prawem budowlanym
- Nadzorowanie i rozliczanie robót drogowych.
- Uczestnictwo w Radach Budowy.
- Weryfikacja dokumentów przedkładanych przez Wykonawców Robót.
- Udział w przygotowaniu raportów i sprawozdań.
- Udział w kontrolnych badaniach i pomiarach.
- Współpraca z pozostałym personelem Konsultanta.
- Sprawdzanie zgodności realizacji robót z harmonogramem.
INSPEKTOR ROBÓT SANITARNYCH
- Do zadań inspektora nadzoru robót sanitarnych w okresie raportowania należało w szczególności:
- Nadzorowanie i rozliczanie robót sanitarnych
- Uczestniczenie w Radach Budowy.
- Weryfikacja dokumentów przedkładanych przez Wykonawców Robót.
- Udział w przygotowaniu raportów i sprawozdań.
- Udział w kontrolnych badaniach i pomiarach.
- Sprawdzanie zgodności realizacji robót z harmonogramem.
MENADŻER KOSZTÓW
Do zadań menadżera kosztów w okresie raportowania należało w szczególności:
Do zadań w okresie raportowania należało w szczególności:
- Weryfikacja i udział w sporządzaniu obmiarów przez Wykonawców Robót, weryfikacja kosztorysów w zakresie przedmiaru robót;
- Kontrola kosztów inwestycji i obmiarów robót wykonywanych w ramach projektu budowlanego. Kontrolowanie realizacji budżetu przedsięwzięcia.
- Kontrola kosztów inwestycji i pomiarów robót wykonanych w ramach projektu budowlanego.
- Prowadzenie rozliczeń finansowych dla wszystkich prac związanych z przedmiotem zamówienia, przygotowanie bieżących materiałów finansowych dla potrzeb raportowania.
- Współpraca z inspektorami nadzoru w zakresie obmiaru wykonanych robót, bieżące analizy finansowe.
- Udział w przygotowaniu raportów i sprawozdań wymaganych przez Klienta.
- Ocena poprawności sporządzanych dokumentów finansowych przez wykonawcę robót budowlanych,
- Kontrola wydatków pod względem kosztów kwalifikowanych,
INSPEKTOR NADZORU ROBÓT ELEKTRYCZNYCH
- Do zadań inspektora nadzoru robót elektrycznych w okresie raportowania należało w szczególności:
- Pełnieniu funkcji inspektora nadzoru, zgodnie z obowiązującym polskim prawem budowlanym
- Nadzorowanie i rozliczanie robót elektrycznych i elektroenergetycznych.
- Uczestniczenie w Radach Budowy.
- Weryfikacja dokumentów przedkładanych przez Wykonawców Robót.
- Udział w przygotowaniu raportów i sprawozdań.
- Udział w kontrolnych badaniach i pomiarach.
- Współpraca z pozostałym personelem Konsultanta.
- Sprawdzanie zgodności realizacji robót z harmonogramem.
IV Podsumowanie.
W ramach zamówienia Wykonawca wykonał roboty W zakresie sieci kanalizacyjnej Kanał 200mm – 5714,16-kwalifikowane Kanał 160mm PCV – 821,3 mb-kwalifikowane Kanał 160mmPCV – 295,79mb-niekwalifikowane Kanał tłoczny 110mm PE – 407,70 mb.-kwalifikowane Kanał tłoczny 90 mm PE – 114,2 mb.-kwalifikowane. Wykonawca na bieżąco odtwarza nawierzchnie drogowe. Roboty realizowane są zgodnie z harmonogramem zatwierdzonym przez Inżyniera