Zadanie nr 2 – „Budowa sieci kanalizacji sanitarnej wraz z przy kanalikami w ul Warszawskiej, Grudzi we wsi Dawidy w ramach projektu Uporządkowanie gospodarki wodnościekowej w Gminie Raszyn nr umowy 6/JRP/2013
1. Zakładane cele.
W ramach zamówienia zaplanowano budowe sieci kanalizacji sanitarnej wraz z przykanalikami w ul Warszawskiej, Grudzi we wsi Dawidy Wartość kontraktu 565 152,26 pln brutto.
Osiągnięte cele.
Cele zostały zrealizowane w całości zgodnie z dokumentacją projektową oraz termin realizacji nie został przekroczony. Protokół Odbioru Robót został sporządzony dn 31.10.2013r. Wartość kontraktu nie została przekroczona. W ramach zamówienia wykonano sieć kanalizacji sanitarnej w Grudzi i ul Warszawskiej.
- Wskaźniki wykonania zakresu rzeczowego.
Wykonawca wykonał następujące roboty budowlane: - W zakresie sieci kanalizacyjnej:
kanały grawitacyjne z rur PVC 250mm – 8,7 mb PVC 200- 182,04mb
kanały tłoczne z rur PE 90 – 110mm- 1161,89mb
Pompownie ścieków – 2 szt.
Nadzór nad Projektem i kontrola inwestycji, m.in. nad terminowością wykonywania zobowiązań kontraktowych, egzekwowanie jakości wykonanych opracowań i działań w ramach usług, reprezentowanie SAFEGFE w kontaktach z Klientem, organizacja pracy zespołu i egzekwowanie jakości usług.
- Zapewnienie prawidłowej realizacji zadań wyszczególnionych w SIWZ w zakresie zadań Inżyniera Kontraktu.
- Zatwierdzanie dokumentów takich jak np. Harmonogram rzeczowo finansowym,
- Podejmowanie decyzji dotyczących terminów realizacji Kontraktu.
- Zatwierdzanie kwot do zapłaty w Protokołów Zaawansowania, zatwierdzanie dokumentów – protokołu konieczności dla robót dodatkowych, wniosków obmiarowych wykonania robót oraz sprawozdań okresowych.
- Wydawanie poleceń Wykonawcy Robót.
- Koordynacja i kontrola prac inspektorów nadzoru inwestorskiego.
- Organizacja i przewodniczenie w naradach dotyczących postępu robót, sporządzanie protokołów z narad i przekazywanie ich wszystkim uczestnikom spotkania,
- Opiniowanie i zatwierdzanie dokumentów,
- Identyfikowanie ryzyk – Monitorowanie zagrożeń i ryzyka z określeniem ich źródeł, objawów i podjętych przeciwdziałań;
- Doradztwo i działania wspomagające współpracę z innymi podmiotami zaangażowanymi w realizację Projektu.
- Zapewnienie wykonania zadań inwestycyjnych zgodnie z postanowieniami zawartych umów, w szczególności w zakresie terminu realizacji i wartości Zamówienia
- Rekomendowanie Zamawiającemu wykonania koniecznych robót zamiennych lub dodatkowych oraz przygotowanie niezbędnych do ich zlecenia dokumentów
- Weryfikacja i akceptowanie kompletnej dokumentacji powykonawczej
- Bieżący kontakt z projektantem w okolicznościach wymagających zmian lub dostosowania dokumentacji projektowej do aktualnej sytuacji.
- Nadzorowanie poprawności wprowadzenia podwykonawców do realizacji robót budowlanych
- Udział w rozwiązywaniu wszelkiego rodzaju skarg i roszczeń osób trzecich wynikłych podczas realizacji umowy o roboty budowlane
INSPEKTOR ROBÓT DROGOWYCH
Do zadań inspektora nadzoru robót drogowych w okresie raportowania należało w szczególności:
- Pełnienie funkcji inspektora nadzoru, zgodnie z obowiązującym polskim prawem budowlanym
- Nadzorowanie i rozliczanie robót drogowych.
- Uczestnictwo w Radach Budowy.
- Weryfikacja dokumentów przedkładanych przez Wykonawców Robót.
- Udział w przygotowaniu raportów i sprawozdań.
- Udział w kontrolnych badaniach i pomiarach.
- Współpraca z pozostałym personelem Konsultanta.
- Sprawdzanie zgodności realizacji robót z harmonogramem.
INSPEKTOR ROBÓT SANITARNYCH
Do zadań inspektora nadzoru robót sanitarnych w okresie raportowania należało w szczególności:
- Nadzorowanie i rozliczanie robót sanitarnych
- Uczestniczenie w Radach Budowy.
- Weryfikacja dokumentów przedkładanych przez Wykonawców Robót.
- Udział w przygotowaniu raportów i sprawozdań.
- Udział w kontrolnych badaniach i pomiarach.
- Sprawdzanie zgodności realizacji robót z harmonogramem.
MENADŻER KOSZTÓW
Do zadań menadżera kosztów w okresie raportowania należało w szczególności:
Do zadań w okresie raportowania należało w szczególności:
- Weryfikacja i udział w sporządzaniu obmiarów przez Wykonawców Robót, weryfikacja kosztorysów w zakresie przedmiaru robót;
- Kontrola kosztów inwestycji i obmiarów robót wykonywanych w ramach projektu budowlanego.
- Kontrolowanie realizacji budżetu przedsięwzięcia.
- Kontrola kosztów inwestycji i pomiarów robót wykonanych w ramach projektu budowlanego.
- Prowadzenie rozliczeń finansowych dla wszystkich prac związanych z przedmiotem zamówienia, przygotowanie bieżących materiałów finansowych dla potrzeb raportowania.
- Współpraca z inspektorami nadzoru w zakresie obmiaru wykonanych robót, bieżące analizy finansowe.
- Udział w przygotowaniu raportów i sprawozdań wymaganych przez Klienta.
- Ocena poprawności sporządzanych dokumentów finansowych przez wykonawcę robót budowlanych,
- Kontrola wydatków pod względem kosztów kwalifikowanych.
INSPEKTOR NADZORU ROBÓT ELEKTRYCZNYCH
Do zadań inspektora nadzoru robót elektrycznych w okresie raportowania należało w szczególności:
- Pełnieniu funkcji inspektora nadzoru, zgodnie z obowiązującym polskim prawem budowlanym
- Nadzorowanie i rozliczanie robót elektrycznych i elektroenergetycznych.
- Uczestniczenie w Radach Budowy.
- Weryfikacja dokumentów przedkładanych przez Wykonawców Robót.
- Udział w przygotowaniu raportów i sprawozdań.
- Udział w kontrolnych badaniach i pomiarach.
- Współpraca z pozostałym personelem Konsultanta.
- Sprawdzanie zgodności realizacji robót z harmonogramem.
IV Podsumowanie.
W ramach zamówienia zaplanowano budowę sieci kanalizacji sanitarnej wraz z przykanalikami w ul Warszawskiej, Grudzi we wsi Dawidy Wartość kontraktu 565 152,26 pln brutto.
Cele zostały zrealizowane w całości zgodnie z dokumentacją projektową oraz termin realizacji nie został przekroczony. Protokół Odbioru Robót został sporządzony dn 29.08.2013r. Wartość kontraktu nie została przekroczona. W ramach zamówienia wykonano sieć kanalizacji sanitarnej w Grudzi i ul Warszawskiej.